Irriteert sociale media je? Plaats je inhoud maar vliegt het niet als warme broodjes? Maak je geen zorgen, velen gaan hier doorheen. Zorg er eerst voor dat je alle voorbereidende stappen voor promotie hebt voltooid. Om een hoge gebruikersinteresse in uw materiaal te bereiken, moet u altijd in het onderwerp zijn. Wie is tenslotte uw publiek? Gewone mensen die geïnteresseerd zijn in uw beroep. Deze tips helpen je om je bedrijf op social media te promoten met content. We hebben alle tips verdeeld in 5 blokken die overeenkomen met een bepaald netwerk, te beginnen met Twitter. Je hebt Twitter, maar hoe maak je je tweets nog beter? Let op onze tips de volgende keer dat u tweet. Voeg afbeeldingen toe aan uw tweets Je inhoud is misschien geweldig, maar je verliest nog steeds de helft van je publiek als je geen afbeelding aan je tweet toevoegt. Toen Buffer meer afbeeldingen begon te gebruiken door hun tweets te plaatsen, merkten ze een toename van 18% in klikken op. Maak onderscheid tussen uw stem en toon In de context van inhoud is stem het unieke karakter van uw merk, dat kan worden gekenmerkt door bijvoeglijke naamwoorden – levendig, positief, cynisch, professioneel, enz. Tone maakt je stem onderscheidend afhankelijk van het publiek, de situatie en het sociale platform. Om de juiste inhoud te creëren, moet u het verschil begrijpen. Bij het gebruik van social media moet je te allen tijde je stem behouden, maar afhankelijk van de social media kan de toon veranderen. Berichten op Linkedin kunnen bijvoorbeeld op een serieuzere toon worden geschreven. Gebruik een gemoedelijke stijl op Twitter. Verander je stem niet, maar speel met je toon. Beschouw bijvoorbeeld twee verschillende “tonen” die worden gebruikt in Mailchimp-tweets: Plaats tweets die kunnen worden besproken Voer een informeel Twitter-gesprek (gespreksstijl, korte berichten). Dit sociale platform wordt beschouwd als het meest informele, waar mensen vrij en open kunnen communiceren. Tips voor het publiceren van geweldige Facebook-berichten Hoe zit het met Facebook-inhoud? Hoe maak je het interessant en gedenkwaardig? Vind en gebruik het perfecte Facebook-postrecept Om hoogwaardige inhoud op Facebook te maken, moet je de perfecte formule kennen die je op al je berichten kunt toepassen. Betrek Facebook-gebruikers met visuals Visuals zijn een belangrijk onderdeel van social media-inhoud. Ze maken je Facebook-berichten zoveel beter. Posts met foto’s krijgen 7 keer meer likes en 10 keer meer shares dan een gewone post met tekst en een link naar de site. Voeg tekst toe aan foto’s, maak collages en onthoud: uw profiel en omslagfoto moeten uw merk in een gunstig daglicht stellen. Maak een gedetailleerd bericht over uw bedrijf op Facebook Bekijk het maken van Facebook-inhoud vanuit een andere hoek. In plaats van kleine berichten te maken, doet u het tegenovergestelde. Een gedetailleerd verhaal over uw bedrijf trekt de aandacht van gebruikers naar uw Facebook-profiel. LinkedIn is een goed platform om verbinding te maken met werknemers of leiders van andere bedrijven. Maar hoe ga je aan de slag met LinkedIn-gebruikers? Let op deze tips. Houd altijd rekening met het beeld van het publiek dat u aanspreekt LinkedIn heeft een specifiek publiek en je moet weten wat je moet posten. Houd bij het schrijven van uw LinkedIn-bericht vast aan een zakelijke communicatiestijl om er zo professioneel mogelijk uit te zien. Om dit te doen, schrijft u berichten speciaal voor dit sociale platform. Maak korte berichten op LinkedIn Lange blogposts zijn goed; op LinkedIn geldt: hoe korter, hoe beter. Gebruik de beknopte informatie uit de blogpost om uw boodschap over te brengen aan uw publiek. Degene die geïnteresseerd is in je materiaal, leest er meer over in je blog. De rest komt alleen te weten over uw bedrijf, wat ook goed is. We raden u aan om niet meer dan 800 woorden te gebruiken in uw LinkedIn-berichten. Post de hele week door, maar overdrijf het niet Vasthouden aan een boekingsschema is essentieel. Hierdoor kunt u uw publiek constant en het meest effectief laten groeien. Posten op LinkedIn tijdens de werkweek, van maandag tot en met vrijdag, zodat mensen kunnen lezen. Door het verkeerde tijdstip te kiezen om te posten, loop je het risico je lezers te verliezen. En u wilt niet dat uw werk verloren gaat? Instagram is een geweldig platform om je merk via afbeeldingen te presenteren. Maar hoe kan de inhoud worden verbeterd? Laten we eens kijken! Zorg ervoor dat uw afbeeldingen van hoge kwaliteit en esthetisch zijn De eerste vereiste voor hoogwaardige Instagram-inhoud zijn foto’s van hoge kwaliteit. Het is erg belangrijk. Tegenwoordig heeft bijna elke smartphone een goede camera. Probeer zelf een paar foto’s te maken. Of huur een goede fotograaf in om een prachtige foto te maken, zoals @ocean deed (ze hebben meer dan 7.000 likes): Vergeet niet dat de foto mooi en commercieel moet zijn en dan likes en reacties zal verzamelen. Chat met andere mensen en mensen zullen je volgen Instagram is ook gebouwd voor communicatie en als je naar je favoriete hashtags zoekt, zul je veel potentiële volgers vinden. We raden je aan om je volgers te volgen, niet te stoppen en andere gebruikers te zoeken die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw merk. Zodra je ze hebt gevonden, begin je te communiceren met je publiek, bouw je een brug naar langdurige samenwerking. Gebruik hashtags Hoewel hashtags niet erg populair zijn op andere sociale mediaplatforms, is Instagram een van de beste manieren om beroemd te worden. Als je minder dan 1.000 volgers hebt, gebruik dan minstens 11 hashtags om meer likes en volgers te krijgen. We raden aan niet meer dan 10-15 hashtags per bericht te gebruiken. Weet je niet zeker welke hashtags je moet gebruiken? Gebruik de Hashtagify.me-service om te zien welke het populairst en geschikt voor u zijn. Toen Instagram nog maar een paar maanden oud was, was de populairste hashtag #instablogger: Besteed aandacht aan een ander sociaal netwerk dat steeds populairder wordt – Pinterest. Het is interessant en opwindend om inhoud voor haar te maken. Wat is de beste manier om dit te doen? Lees verder. Neem niet deel aan expliciete zelfpromotie Als het op Pinterest aankomt, willen gebruikers niets horen over verkopen. Wanneer u pinnen maakt, plaatst u uw logo erop. Heel belangrijk: om een logo op een foto te plaatsen, moeten ze door jou gemaakt zijn en alleen van jou zijn. Plaats productlinks naar uw site, maar ook naar andere sites en andere inhoud, om gebruikers een keuze te geven. Deel grappige gifs GIF’s zijn erg populair op internet, dus voel je vrij om ze te gebruiken om je inhoud tot leven te brengen. Maak je eigen bord met hilarische GIF’s die gebruikers naar je site leiden. Zo onderscheidt u zich van de rest. Maak kleurrijke borden Het belangrijkste is om het niet te overdrijven. Je kunt er een paar maken, maar niet meer. Denk beter goed na over waar uw prikbord over gaat. Organiseer uw pins in één categorie. Dit maakt het gemakkelijker voor gebruikers om u te volgen en uw pins te volgen. Op weg naar pracht Door onze tips te volgen, creëer je hoogwaardige, boeiende inhoud op 5 verschillende sociale netwerken: Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. restaurant instagram marketing
|
https://marketingbook.shop/ |