Het werkterrein en de reikwijdte van het werk van de recruiter is erg groot. Personeel werven is niet de gemakkelijkste, maar ook niet de moeilijkste in HR-richting. De gemakkelijkste, maar niet de moeilijkste Een recruiter (HR-manager / rekruteringsmanager) moet niet alleen bedreven zijn in zoek- en beoordelingsmethoden, hij moet mensen goed kunnen begrijpen, hun humeur kunnen voelen en momenten kunnen vastleggen waarop een kandidaat zich ongemakkelijk voelt om ergens over te praten, hij voelt zich ongemakkelijk, vertrekt antwoorden, het verbergen achter humor of stilletjes antwoorden ontwijkend. U moet zo objectief mogelijk zijn en de dialoog beheren, waarbij u voortdurend een lijst met gevallen en vragen in gedachten houdt waarmee u de toekomstige werknemer volledig kunt beoordelen. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen het werk van een Recruiting Manager bij een wervingsbureau en binnen het bedrijf (aan de kant van de klant), dat wil zeggen inhouse? Velen houden er niet van om in bureaus te werken of willen niet nog een orde van grootte meer inhouse werken. Laten we eens kijken wat de voor- en nadelen zijn. Wervingsbureaus Voordelen:
Nadelen:
Naast werving kan bij wervingsbureaus een specialist worden toevertrouwd met de taak om met een klant te communiceren (maar dit is niet altijd), en soms met de verkoop zelf, als dit geen nadeel voor u is of, integendeel, een groot pluspunt, overweeg dan deze punten in de sollicitatiefase bij het zoeken naar een baan. Inhouse recruiter Voordelen:
Nadelen:
Houd bij het kiezen van een bepaalde werkvorm voor uzelf rekening met uw behoefte in deze ontwikkelingsfase, waar u wilt groeien en wat u wilt bereiken, want het formaat van inhouse en een externe specialist verschilt vooral in de vector van verdere ontwikkeling, en in beide gevallen kun je de diepgaande kennis in selectie krijgen.
|
https://www.globalrecruitment.info/ |