Search Engine Optimization, wat houdt het in?

26 jan 2016

De term Search Engine Optimization (SEO) staat voor zoekmachine optimalisatie. Zoals de naam eigenlijk al zegt optimaliseer je dus eigenlijk een website voor zoekmachines. Dit kun je op verschillende manieren doen, maar ze hebben allemaal 1 ding gemeen: het gebruik van relevante zoektermen. Door gebruik van de juiste zoektermen op en rondom je website, kun je aan zoekmachines duidelijk maken waar jou website over gaat. Google leest de content van jouw website, en kan aan de hand daarvan zien waar je website over gaat. Maar hoe gaat zo’n zoekopdracht dan precies in z’n werking?

Hoe gaat een zoekopdracht in z’n werk?

Wanneer iemand opzoek is naar bepaalde informatie, start de zoektocht vaak bij een zoekmachine zoals Google. In de zoekbalk worden enige woorden ingetypt, die hopelijk leiden naar de juiste informatie. Er wordt bijvoorbeeld gezocht op ‘groene trui kopen’. Google gaat dan alle websites langs op zoek naar de websites die meer informatie kunnen bieden over groene truien. Wanneer het woord groene trui, trui in de kleur groen, groen gekleurde trui, trui in groen of een andere variant vaak op een website voorkomt, is dat voor Google een teken dat deze website meer informatie heeft over hetgeen de zoeker naar opzoek is. In dit geval is die bepaalde website dus geoptimaliseerd voor ‘groene trui.’

Het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie

Wanneer je graag gebruik wil maken van zoekmachine optimalisatie voor je website, is de kans groot dat je waarschijnlijk niet weet waar je moet beginnen. Het is daarom erg verstandig dat je dit uitbesteed aan een professioneel bedrijf dat hier dagelijks mee bezig is. Zij zijn helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kunnen je het beste helpen met het succesvol inzetten van Search Engine Optimization. Zie het uitbesteden van SEO daarom niet als kostenpost, maar juist als een investering!

 

http://www.siege-marketing.nl/